Gunn Elton Media


Meninger

fredag 26. mars 2010

Med baugen i været......


Jeg er vokst opp med sjø og båtliv.
De fleste feriene ble tilbrakt i båt eller på hytta i Saudafjorden.
Men da jeg kom til Lillehammer, ble de aller fleste sjøuttrykkene glemt. Tydeligvis.
For da jeg en gang skulle presentere det nye Vikingskipet på Hamar - i virkelig stort format - klarte jeg nok en gang å dumme meg skikkelig ut. - Men heldigvis - jeg var ikke alene om tabben.

Dette var før Vikingskipet - skøytearenaen på Hamar - sto ferdig. Vi hadde tatt på oss å presentere samtlige OL-arenaer i Aftenposten. Over helsider (den gangen var Aftenposten i fullformat - broadsheet). Vi brukte bilder og tegninger, og det ble gjort grundig arbeid for å få med alle detaljer og riktig informasjon vedr. kostnader, konstruksjoner og historikk.

Og med store, fete bokstaver presenterte vi Norges flotteste bygg med tittelen:
"Med baugen i været"

Denne tittelen passerte samtlige instanser i Aftenposten, som den gangen var fra journalist, via avdelingsleder, desk, korrektur, utgavesjef og til trykking. Under tittelen var det et 7-spalter bilde av Vikingskipet som lå med kjølen i været.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar