Gunn Elton Media


Meninger

søndag 21. februar 2010

Om frost og varme



Jeg tror det er noe iboende i oss som gjør at vi alltid er litt misfornøyde. At vi alltid ønsker å ha det litt bedre, litt annerledes eller litt mer..... Jeg er jo også der. Av og til. Men stort sett har jeg det veldig bra!
Jeg er lykkelig fornøyd mamma til to blide, glade barn. Jeg har oppdragsgivere som gir meg muligheten til å jobbe hjemmefra nå når det er absolutt nødvendig, og jeg har utfordringer som gjør hverdagene spennende.

Vinteren 2009/2010 er den beste jeg kan huske. Snø, kulde, tørt vær og mye innekos. Det beste i verden.
I vårt hus er det peis, koksovn og to vedovner. Alle er i bruk til tider. Vi vandrer fra kos til kos. Når ovnene slukner på de kaldeste dagene, lusker vi opp i dobbeltsenga alle sammen med en kopp kakao og ser en god familiefilm på tv'en..

Noen ganger, når pappa er her, tenner vi bål ute i hagen.
stjerneskudd, pølser på lange pinner og svart plastsekker til å ake i. Bedre kan det neppe bli.
Livet er i det hele tatt herlig.
Så kan jeg heller ønske meg enkelte ting annerledes.
Men alt jeg ønsker meg, er innen rekkevidde. Jeg må bare anstrenge meg litt. Og det er ikke så lett når vi koser oss så fælt....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar